2012. május 10., csütörtök

2012. május - Luc/ezüst fenyőrügy szirup

Gyógyszirup készült az őszi köhögős napokra. Az ötlet innen származik. A kertünkben van egy szép ezüstfenyő ill. a szomszédból átnyúló lucfenyő - amúgy is levágásra ítélt -  ágairól szereztem be a zsenge hajtásokat/rügyeket. 6,3 kg lett az átválogatott rügy mennyisége, így ehhez mérten készítettem el a szirupomat.

Hozzávalók:


100g fenyő rügy
300ml víz
fél citrom leve
300g cukor

A fenyőrügyet a vízzel és a citromlével felforraltam, majd elég hosszú ideig rotyogtattam, hogy intenzív ízt érjek el, utána átszűrtem. Hozzáadtam a cukrot és kellőképp sűrűre főztem. Eleinte sárgás zöld színű volt a lé, majd, majd a sűrűsödéssel sötétedett, a hideg dunszt után pedig olyan piroskás árnyalatú lett. 
Így elkészítve összesen 2 1 literes csatos üvegem lett teli, ill. lett még vagy 2 deci azonnali fogyasztásra.

Nagyon ízletes, kissé gyantás ízű, de bubis vízzel igazán kellemes kis itóka, és nem utolsó sorban köhögéscsillapításra is kiváló.



Főzés hatására megbarnulnak a zsenge hajtások.


Segítségem is volt ám! :)




Gyönyörű piroskás színe lett.





4 megjegyzés:

  1. Én határozottan megijedtem a 2. kép állapotánál. Azt hittem hogy ilyen is marad:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, menet közben furcsa volt látni a barnult fenyőrügyeket, de a végére gyönyörűséges színt nyert a szirup. :)

    VálaszTörlés
  3. ez rengeteg meló lehetett,hiszen rengeteget szedtél! hány üveg lett belőle?
    gyönyörűűűű

    nekem most készül az áztatósom, ez a harmadik változatom, hahahaha:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rita, 2 db 1literes üveg lett teli meg még plusz pár dl. A fenyőrügy tiszta mennyisége 6,3 kg volt.
      Te sem tétlenkedsz ám! 3.változat?!?! :-O

      Törlés