2012. május 31., csütörtök

2012.május - mangós eperdszem

Igazi finomság készült így a hónap végén. Sikerült több darab érett mangót vennem  - aki mondjuk meg, igazi ritkaságszámba megye mifelénk -  és miután többet is jóízűen megettem, gondoltam jó lenne eltenni belőle ínségesebb időkre. Adott volt a finom, zamatos, eper, ami egyenesen Mezőcsokonyáról, az eperföldről érkezett, így gondoltam jó házasítás lenne belőlük. És nem csalódtam, mert igazán finom dzsem kerekedett ki belőle!

Hozzávalók:
1,3 kg eper
4 db érett mangó
35 dkg cukor 
1 citrom leve
2 cs. 3:1 dzsemfix


Az epret átválogattam, a rossz részeket kivágtam, majd kisebb darabokra szeltem. A mangót meghámoztam és a húsát szintén felkockáztam. Rátettem a cukort és a citrom levét, majd hagytam, hogy levet engedjen. Utána felforraltam, beletettem a dzsemfixet, azzal 5 percet rotyogtattam - nem túl sokáig, hogy megmaradjon az eper piros színe - sterilizált üvegekbe töltöttem, majd az üvegcsék mentek a száraz dunsztba. Tadááááááááááááááám, már el is készült a finomság! Nyam!

Ebből az adagból 6 db 375ml-es üveg lett.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése