2012. április 24., kedd

2012.április - karamellizált pitypang szirup

Eddig nem nagyon jutott eszembe, hogy a pitypanggal bármit is kezdeni lehetne, azon kívűl, hogy gyönyörű koszorút lehet belőle fonni. De megláttam ezt a pitypang zselét Eszternél, ezt a pitypang szirupot pedig Mandulánál, és máris késztetést éreztem, hogy nekem ezt azonnal ki kell próbálnom. És így is lett.



Szedtem egy zacskónyi pitypang virágot.



Megpucoltam őket, vagyis kinyertem a sziromleveleket. Kb. 8 dl-nek megfelelő mennyiség lett belőle. Egy éjszakán át hagytam állni a cukros vízben. Másnap felforraltam, majd átszűrtem, a habját leszedtem. Ráöntöttem a karamellizált cukorra és újból felforraltam. Sterilizált üvegbe töltöttem és száraz dunsztba tettem. Tadááááááááááááááám, már el is készült!

Hihetetlen, de az íze pedig olyan mint a mézé!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése